22 stycznia 2016

Baton węglowodanowy


Baton węglowodanowy

Ja uważam, że jeśli możemy coś zrobić sami to nie warto tego kupować w sklepie. Rozumiem również, że nie wszyscy dysponują dzisiaj czasem na siedzenie w kuchni i też trzeba to oczywiście lubić. Postanowiłam więc zrobić swojego Batona węglowodanowego. Jakie są zalety?? Myślę, że mogę Wam podać co najmniej kilka. Będziemy mieć kontrolę nad tym co wsypujęmy i czego używamy i czuwamy nad całym procesem produkcji batona w domu. Myślę, nie jestem wręcz przekonana, iż jest to dużo tańsze. Może mniej wygodne ale na pewno zdrowsze. Cała ta rzecz polega na tym żeby z trzech rzeczy : bazy - płatki owsiane lub jęczmienne, zlepiacza - miks masła, miodu i soku z cytryny oraz wszelakim dodatków - a tu jest mega dowolność smakowa- zrobić zdrowy baton dla wszystkich domowników.


Zakupy:
- płatki owsiane
- miód
- masło
- dodatki ( ja dałam:ziarna słonecznika, żurawinę suszona, płatki i orzechy włoskie)
mogą to być: rodzynki, migdały, suszone owoce, sezam
- mleko ( może być w proszku)
- kakao

Przygotowanie:
Najszybciej to zacząć od roztopienia masła i dodawania wszystkiego po trochę do środka i mieszania razem i naprawdę według uznania wszystko ponieważ to i tak wyjdzie. Całą tą papkę, jak to nazywa moje dziecko, przekładam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, wygładzam na równo i odkładam do ostygnięcia. Po czym wkładam do lodówki, żeby się ścieło. Powodzenia i dajcie znać jak poszło i czy smakowało :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz