9 grudnia 2015

Zupa z gwoździa




Kiedyś moja babcia opowiedziała mi historię o tym jak to kucharka gotowała zupę z "gwoździa" i do dziś zostało to w mojej pamięci dlatego ta nazwa bardzo pasuje mi do tego dania. Naszło mnie najpierw na leczo a później pomyślałam o zupie gulaszowej a wyszło w sumie zupełnie co innego :) Lubię takie dania ponieważ nie zajmują nam dużo czasu i można wrzucić wszystko do garnka i tylko co jakiś czas doglądać. Tak naprawdę to można włożyć do garnka wszystko na co mamy tylko ochotę Wyszło moim zdaniem pysznie, w domu wszystkim smakuje więc zapraszam do zabawy :)

Zakupy:
- pieczarki 500 g
- marchewka z groszkiem
- schab wieprzowy  1 kg - 1,5 kg
- dwie laski kiełbasy
- korniszony lub ogórki kiszone
- papryka czerwona 6 szt
- ziemniaki 7 szt
- koncentrat pomidorowy
- przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka i ostra
- woda według uznania


Przygotowanie:
Pieczarki, marchewkę z groszkiem, kiełbasę, ogórki kroję w plastry i wrzucam do garnka do wody. Te produkty troszkę solę i stawiam na gaz, żeby się pomału gotowały. Paprykę obieram i kroję w kostkę tak samo ziemniaki. Paprykę wrzucam do garnka. Schab kroję w kostkę i podsmażam na patelni, żeby troszkę zmiękł po czym dodaję mięso do garnka. Dolewam wody jeśli jest mało. Ziemniaki wrzucam na samym końcu ponieważ gotują się najszybciej. Na samym końcu doprawiam do smaku. Zostawiam na małym ogniu i co jakiś czas doglądam. Można zrobić danie bardziej ostre jeśli ktoś lubi. 


Koszt:
Pieczarki 500 g - 4,49 zł,
Marchewka z groszkiem - 2,99 zł
Schab wieprzowy  1 kg - 1,5 kg - 16,97 zł
Dwie laski kiełbasy - 6,77 zł
Korniszony - ja kupiłam z chilli - 4,48 zł
Papryka czerwona 6 szt - 6,72 zł
Ziemniaki 7 szt - (3 kg kosztuje 5,99 zł) więc szacuję koszt ok. 1 zł - 1,5 zł
Koncentrat pomidorowy - 1,39 zł
Przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka i ostra
Woda według uznania
Koszt całego dania to 45,31 zł dodam, że danie wystarczyło na 4 dni dla 4 osobowej rodziny.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz