2 grudnia 2015

Dżem z jabłek





Jak już pisałam w innym poście dostałam większą ilość jabłek. Niestety nie poleżą długo więc postanowiłam zrobić z nich dżem bez sztucznych dodatków. Wyszedł bardzo dobry. Polecam użyć go na kanapki jak również super smakuje z naleśnikami. Zamiast niezdrowej czekolady do naleśników można dodać równie słodki dżem.

Zakupy:
- 3 kg jabłek
- miód wielokwiatowy
- dwa słoki z gumką 0,5 l

Przygotowanie:
Jabłka obieram ze skórki, wycinam środki i kroję w większą kostkę. Wkładam do garnka (najlepiej takie z nieprzywierającym dnem) i na małym ogniu gotuję aż wszystko zmieni się w miękką papkę. Jeśli jabłka będą zbyt twarde to można im pomóc blenderem. W zależności od słodkości jabłek dodaje miód i odrobinkę soku z cytryny jeśli jabłka są naprawdę słodkie. Gdy już dobiorę odpowiedni dla siebie smak to cały dżem przekładam do słoików i chwile daję mu wystygnąć.

Koszt:
Jabłka mnie akurat nic nie kosztowały ale kg jabłek myślę kosztuje ok. 2 - 2,5  zł/kg. Słoiki udało mi się kupić po 5 zł za sztukę więc 10 zł za dwa. Miód kosztuje za litr jakieś 25 zł ale w sumie można kupić w małym słoiku i to chyba kosztuję wtedy ok 10 zł bo tutaj potrzeba tylko do smaku. Podsumujmy cały koszt. 1 litr dżemu to 26 zł. Pozdrawiam. 

1 komentarz: