31 sierpnia 2015

Pomidorowa



Pomidorowa


Składniki:

 - skrzydełko
 - 2 szt. marchewki
 - 2 kostki rosołowe Knorr
 - koncentrat pomidorowy Pudliszki
 - makaron
 - śmietana
 - sól, pieprz

Bardzo lubię tę zupę. Jest ona moją ulubioną zupą jeszcze z dzieciństwa gdyż moja babcia gotuję ją boską. Mnie nigdy taka nie wyjdzie bo ja gotuję z przecieru a babcia ze świeżych pomidorów ale cóż ja jestem wygodniejsza i chcę szybciej. :)))

Zakupy: 

1 skrzydełko cena ok. 0,50 zł, 2 szt. marchewki cena ok. 0,30 zł, kostki rosołowe Knorr 6 szt. cena 2,50 zł nam potrzebne są tylko 2 szt.,koncentrat pomidorowy Pudliszki cena ok. 2,00 zł., makaron opakowanie cena ok.1,50 zł, śmietana kubek cena 1,29 zł.  

Przygotowanie: 

Skrzydełko myję, wkładam do garnka ok 5 - 6 l do tego dodaję liść laurowy i 4 ziarenka ziela angielskiego, dwie kostki rosołowe Knorr. Marchewkę,   obieram i kroję wzdłuż. Gdy woda zaczyna wrzeć ulewam troszkę bulionu do miseczki i dodaję do tego przecier i rozcieram to ze sobą po czym wszystko wlewam do garnka i mieszam. Gotuję to jeszcze ok. 20 min.  Gdy marchewka będzie miękka i wtedy doprawiam zupę tak mniej więcej gdyż gorącej zupy nie da się doprawić. Po ugotowaniu odstawiam zupę na chwilę, żeby do siebie "doszła". Do miseczki daję łyżkę śmietany. Wlewam zupę. A teraz smacznego :)))

Podsumowanie:

Cena jednego garnka 5 - 6 l to koszt ok. 5,99 zł. Nam wystarcza na 3 - 4 dni więc jeśli podzielę to na 4 osoby na 4 dni to koszt jednej porcji zupy na osobę wynosi 0,37 zł.
Polecam tę zupę bo to są smaki mojego dzieciństwa. Buziaki :))))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz