24 czerwca 2015

Wątróbka



Wątróbka w panierce

Składniki:

 - ziemniaczki
 - sałatka obiadowa 
 - 1,2 kg wątróbki indyczej

Do panierki:

- 1 jajko
- 5 łyżek mąki
- mleko
- 3 ząbki świeżego czosnku
- bułka tarta
- sól, pieprz

Bardzo w naszym domu polubiliśmy wątróbkę, powiem nawet, że zostaliśmy trochę zmuszeni do jej polubienia gdyż organizm mojego starszego syna nie produkuje żelaza więc podaję mu jej w wersji mało inwazyjnej w jedzeniu. Moim zdaniem lepsze to niż jakiekolwiek chemiczne tabletkowe sposoby. No ale do rzeczy, robiłam ją do tej pory w sosie ale dziś stwierdziłam, że może jakoś ją urozmaicę. Nawet się nie spodziewałam, że wyjdzie taka pyszna :))))

Zakupy: 

0,5 kg wątróbki indyczej - użyłam jej bo jest większa od tej z kurczaka i lepiej ja usmażyć w panierce koszt to ok.4,2 zł, 2,5 kg ziemniaków koszt ok. 4,50 zł one są pakowane w siatkę właśnie po 2,5 kg. Sałatka opisana została w innym poście na blogu. 

Przygotowanie: 

Ziemniaki chyba wszyscy wiedzą jak gotować, ja gotuję ok. 30 min ale najlepiej sprawdzić sobie widelcem czy są już gotowe. Wątróbkę zawsze po kupieniu wrzucam do miski do zimnej wody i chwilkę czekam potem ja płuczę. W indyczej nie ma za dużo odcinania więc robi się to szybciej. Moja panierka jest troszkę chyba inna niż te o których czytam na blogach bo ja ją robię tak:
Mieszam mleko, jajko, mąkę, czosnek zgnieciony, sól i pieprz razem. Robi się z tego takie lepkie ciasto. Bułkę tartą wysypuję na inny talerz. Wątróbkę w misce po odlaniu wody solę i dodaję troszkę pieprzu - w tej wersji wątróbka nie twardnieje. Płaty wątróbki maczam w cieście, później w bułce tartej i na oleju smażę ok 4 min. każdą ze stron pod przykryciem, oczywiście na małym ogniu żeby się dobrze usmażyła w środku.Smażę tylko po 2 szt. na osobę żeby zjeść na świeżo do obiadu ponieważ odgrzewana wątróbka bez sosu nie ma już tak fajnego smaku.

Podsumowanie:

Więc podsumowując drugie danie koszt jednej porcji z ziemniakami i sałatką wynosi ok. 1 zł.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz