22 lipca 2015

Spaghetti



Spaghetti w moim wykonaniu


Składniki:

  - makaron spaghetti
  - mięsko mielone wieprzowo - wołowe
  - pomidory z puszki
  - cebula
  - warzywa mrożone  ( mieszanka brokułowa)
  - sos bolognese w proszku

 W naszym domu bardzo często goszczą potrawy a'la włoskie. Gotując je nie można nic popsuć a smakują wyśmienicie akurat nam. Sosy robię według własnych pomysłów czyli co mi wpadnie w rękę lub na co właśnie mamy ochotę.

Zakupy:

Makaron spaghetti koszt ok. 2,30 zł, mięso mielone koszt ok. 6 zł, pomidory w puszce koszt ok. 3 zł,
cebula koszt ok. 0,50 zł, warzywa mrożone koszt ok. 3 zł, sos bolognese koszt ok. 2 zł.

Przygotowanie:

Ja najpierw podsmażam cebulkę na odrobinie oleju i dodaję do niej szczyptę soli wtedy szybciej się usmaży dodaję do niej zamrożone warzywa i przykrywam pokrywką, zmniejszam ogień aby to się dobrze zagrzało. Gdy warzywa są już miękkie dodaję mięso i rozdrabiam go widelcem. Dodaję przyprawy jakie mam ochotę nie zapominając przede wszystkim o soli i pieprzu. Ja tutaj jeszcze dorzuciłam szpinak bo miałam troszkę jeszcze zamrożonego ale to już myślę według smaku. Gdy mięso się usmaży wraz z warzywami przekładam to do garnka i dalej na małym ogniu wolno podgrzewam w tym czasie nastawiam wodę z solą i olejem na makaron i w drugim garnku robię sos według przepisu z opakowania czasami daję sosy ze słoika.

Podsumowanie:

Myślę, że jeśli będziecie mieć inwencję twórcza albo smaki jak to się mówi "nie wiadomo na co " warto wtedy zafundować sobie tę potrawę bo możliwości w robieniu sosów są niezliczone.  Koszt całej potrawy to ok. 17 zł. U mnie na osobę porcja to koszt ok. 4,20 zł.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz