8 lipca 2015

Nietypowe krokieciki



Krokieciki

Składniki:
 
Na ciasto:
- pół kg mąki
- 1 litr mleka
- 1 jajko
- sól, pieprz
- bułka tarta

Na farsz:
- 2 piersi z kurczaka
- pieczarki ok. pół opakowania
- 30 dkg sera zółtego

  Dziś na sobotnio - niedzielny obiad zrobiłam " Nietypowe krokieciki". Jest to o tyle fajna potrawa, że do środka można wsadzić dosłownie wszystko wystarczy troszkę inicjatywy i pomysł lub jakieś nasze indywidualne smaki.  

Zakupy: 

2 piersi z kurczaka (ja kupiłam podwójne) koszt ok. 10 zł, 1/2 kg mąki - i tak musimy kupić kg - więc koszt ok. 1,65 zł, 1 jajko kosz ok. 0,40 zł, 1 litr mleka koszt ok. 2,35 zł, pieczarki opakowanie
 400 dkg koszt ok. 3,50 zł, ser żółty w kostce waga ok 300 dkg koszt ok. 6,50 zł, bułka tarta opakowanie koszt ok. 2,20 zł.

Przygotowanie: 

Najpierw robimy ciasto na naleśniki. Wlewamy pół litra mleka do miski do tego wbijamy jajko, troszkę solimy, pomału wsypujemy mąkę mieszając. Gdy wymieszane składniki uzyskają jednolitą, płynną konsystencję - ja czasami gdy ciasto jest za gęste dodaję troszkę wody gazowanej wtedy naleśniki mają grubsze bardziej puszyste ciasto - smażymy naleśniki na patelni. Zajmujemy się teraz mięsem. Myjemy je w zimnej wodzie i w razie potrzeby obcinamy ze zbędnych farfocli. Kroimy w kostkę.
Pieczarki również czyścimy i kroimy w dowolny dla siebie sposób ja akurat kroiłam w piórka gdyż pieczarki podczas smażenia się kurczą.
Smażymy kurczaka z dowolnymi przyprawami ja zazwyczaj dodaję troszkę Curry i po troszkę wszystkiego co mam pod ręką. Pieczarki smażę na maśle i troszkę dodaję magi. Po usmażeniu kurczaka i pieczarki odcedzam w wody, która powstała podczas podgrzewania. 
Ser żółty ścieram na tarce o dużych oczkach.
 Biorę gotowe naleśniki nakładam na nie wszystkie składniki i zawijam najpierw boki do środka a później na dwa do przodu. Robię tak ze wszystkimi naleśnikami. Wtedy robię znowu ciasto podobne do tego, które robiłam na naleśniki aby można było obtoczyć w tym cieście gotowe zawinięte naleśniki z farszem po czym obtaczam w bułce tartej i smażę.

Podsumowanie:

Jest to troszkę czasochłonne ale gwarantuję, że warto. Nasze kubki smakowe będą na pewno zadowolone. Koszt całej potrawy to ok. 23 zł. Z tych produktów, które tu przedstawiłam wyszło 15 sztuk krokietów.  Koszt jednego to zaledwie 1,53 zł. Życzę smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz