5 sierpnia 2015

Makaron z serem


Makaron z białym serkiem


Składniki:

 - makaron świderki
 - ser biały
 - sól, pieprz
 - odrobina oleju
 
Uwielbiam makarony pod każdą postacią, w naszym domu króluje zazwyczaj kuchnia włoska a to dlatego, że miałam okazję kilka razy tam być i próbować tej kuchni od "kuchni". Największym mistrzostwem była potrawa przygotowana na moje powitanie - słuchajcie raz jeden w życiu to jadłam
i polecam a były to pierogi ruskie zrobione własnoręcznie przez moją mamę i dodany do tego oryginalny włoski sos pomidorowy. Wygląd miało średni ale pychota. Tak więc z tego względu, że podróżowałam do Włoch w moim domu zazwyczaj króluje makaron. Choć akurat to danie akurat kojarzy mi się z Polską.

Zakupy: 

Makaron świderki opakowanie 1 kg koszt 2,57 zł. Ser biały 250 g cena 2,69 zł.

Przygotowanie: 

Nastawiam wodę na makaron. Wsypuję dwie płaskie stołowe łyżki soli i wlewam na "oko" olej do wody. Gotujemy makaron zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu. Gdy makaron będzie gotowy odcedzamy go i hartujemy zimną wodą. Ja przelewam makaron dość spora ilością wody. Następnie ten makaron odsmażam na odrobinie masła na patelni - to patent moje kochanej babci - inaczej sobie tego nie wyobrażam. Na gotowy ciepły, odsmażony makaron kruszę ser w ilości w zależności od gustu i smaku jak kto lubi. Na to dodaję troszkę cukru. Smacznego !!!!

Podsumowanie:

Więc podsumowując to danie koszt jednej porcji wynosi ok. 1,30 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz