2 lutego 2017

Bułeczki drożdżowe z czekoladą


Bułeczki drożdżowe z czekoladą


Witajcie. Ponieważ ja nie bardzo lubię słodycze to nie zabierałam się za ich robienie. Na przepis trafiłam w necie na stronie ww.coolinarnie.pl. Stwierdziłam, że spróbuję dogodzić moim domownikom gdyż ostatnio mam wolne od szkoły a i czasu troszkę więcej. Pozwolę sobie pożyczyć przepis od autorki  i napisać tutaj po kolei co i jak. Mam nadzieję, że będą pyszne bo na razie są gorące więc nie ma ja spróbować. Ale jak wam się zechce je zrobić to czekam na opinie :)


Zakupy:

- 0,5 kg mąki
- 2 łyżki masła
- 1 jajko
- 1 żółtko
- sól
- mleko
- cukier
- drożdże
- 1 mleczna czekolada

Zaczyn:

- 1 szklanka mleka ( ja podgrzałam w mikrofalówce tak żeby było ciepłe ale nie gorące)
- 1 łyżka cukru
- 1 łyżka mąki
- 1/3 kostki drożdży


Przygotowanie:


Do podgrzanego mleka wsypałam łyżkę mąki i łyżkę cukru. Dodałam drożdże. Wszystko rozpuściłam i zostawiłam zaczyn do wyrośnięcia.
Pozostałe składniki na ciasto wsypałam do miski i dodałam wyrośnięty zaczyn. Dość długo zagniatałam ( 10 - 15 minut). Możliwe, że trzeba będzie dolać trochę mleka aby ciasto było elastyczne i lekko się ugniatało. Pozostawiłam znowu w ciepłym miejscu ( u mnie kaloryfer).
Ponownie zagniotłam ciasto. Teraz dzielę ciasto na bułeczki. Do środka wkładam po kostce czekolady i formuję w ręce kulki.  Na koniec smaruję bułki białkiem, które zostało i wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 20-30 minut.

1 komentarz: