14 lipca 2016

Zupa krem z czerwonej soczewicy




Naszło mnie na coś "nowego" na obiad, postanowiłam więc wypróbować nowy przepis a mianowicie  zupę krem z czerwonej soczewicy.  Ale teraz kilka słów o tym "specyfiku". 
Soczewica ma wiele wartości odżywczych, a co za tym idzie - właściwości zdrowotnych. Soczewica przede wszystkim zawiera dużo białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Jest także bardzo bogatym źródłem ważnego dla serca potasu i potrzebnego w ciąży kwasu foliowego :)
 Tak więc oto spróbowałam i się nie zawiodłam :)


Zakupy:

- bulion warzywny ( świeże warzywa lub kostki rosołowe)
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- 250 g czerwonej soczewicy
- puszka pomidorów krojonych
- sól, pieprz


Przygotowanie:

Do garnka z bulionem wkładam obraną i pokrojoną marchew i pietruszkę. Jak woda zacznie wrzeć dodaję wcześniej wypłukaną soczewicę. Kiedy soczewica będzie już miękka ( trzeba wyciągnąć i spróbować) wrzucam pomidor z puszki. Jeszcze chwilę gotuję i zdejmuję z gazu. Teraz czas na blendowanie i doprawianie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz