20 grudnia 2015

Strucla z makiem



Dodaję przepis na Makowca tzn. struclę drożdżową z makiem. Ten wypiec też kojarzy mi się ze świętami w naszym domu bo jest pieczony tylko na święta :) Pierwszy wypiek oczywiście był poddawany ocenie mojej babci i mówiąc szczerze trochę się bałam tej opinii bo jak wiadomo każda babcia jest expertem jedynym w swoim rodzaju ale na moje szczęście opinia była pozytywna więc zmotywowało mnie to bardziej do prób w wypiekami. Co prawda dzisiaj muszę mieć tzw. wenę, żeby zabrać się za pieczenie ale myślę, że nie wychodzi mi to najgorzej :)
Przepis, który podaję jest na dwa ciasta.

Zakupy:
- 3 dkg drożdży
- 15 dkg cukru
- 1/4 litra mleka
- 1 jajo
- 7 dkg tłuszczu
- 50 dkg mąki
- gotowa masa makowa w puszce

Przygotowanie:
  1. Ja podgrzewam mleko troszkę w mikrofalówce i dodaję drożdże i łyżeczkę  z potrzebnego cukru. 
  2. Resztę składników mieszam razem i wlewam rozpuszczone wcześniej drożdże z mlekiem.
  3. Wyrabiam ciasto i odstawiam do wyrośnięcia.
  4. Wyrośnięte ciasto dzielę na dwie części i każde osobno wałkuję w prostokąt na wielkość foremki ( keksówka).
  5. Na rozwałkowany prostokąt daję mak z puszki i rozprowadzam na cieście, i zwijam ciasno w rurkę.
  6. Formę można wysmarować tłuszczem a ja piekę w papierze do pieczenia.
  7. Zwinięte ciasto wkładam do formy w papierze i zostawiam do wyrośnięcia jeszcze raz.
  8. Gdy ciasta w foremce przybędzie drugi raz tyle wtedy wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na środkową półkę, grzanie góra- dół bez termoobiegu . Strucla zawinięta w papier piecze się 30-45 minut natomiast bez papieru jakieś 25 minut.

Koszt:
3 dkg drożdży - 1 zł
15 dkg cukru - 0,42 zł
1/4 litra mleka - 0,70 zł
1 jajo - 0,32 zł
7 dkg tłuszczu - 0,33 zł
50 dkg mąki - 1 zł
Gotowa masa makowa w puszce - 5,99zł x 2 = 11,98 zł
Całkowity koszt to 15,75 zł. Miłej zabawy :)))))))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz