21 października 2015

Frytki z posypką



Frytki z posypką

 Składniki:

- 1 paczka frytek ( ja kupuję w Biedronce 2 kg )
- 1 puszka groszku zielonego
- 1 puszka kukurydzy
-  pieczarki
- 2 piersi z kurczaka
- kostka sera żółtego
- sól
- ketchup, majonez
- tłuszcz do smażenia

To jest danie, które przypomina mi najlepsze lata mojego szkolnego licealnego życia. Chodziłyśmy często z koleżankami do pewnego lokalu właśnie na tą potrawę. Postanowiłam więc zrobić ja moim dzieciakom w domu.     
Są zachwycone kiedy się dowiadują, że to właśnie będą jadły. Nie robię tego często ponieważ nie jest to jakoś mega zdrowe ale czasami na smaka trzeba zjeść i coś takiego.

Zakupy: 

Paczka mrożonych frytek prostych 2 kg koszt ok.8 zł. Puszka groszku koszt ok. 1,30 zł, puszka kukurydzy koszt ok. 2 zł, pieczarki koszt ok. 4 zł, 2 piersi z kurczaka koszt ok. 6 zł w zależności od wagi,  kostka sera żółtego koszt ok. 4 zł za 250 gram.

Przygotowanie: 

Frytki oczywiście smażę na głębokim oleju aż będą rumiane. Groszek i kukurydzę odcedzam na sitku, pieczarki podsmażam na maśle z odrobiną soli, z kurczakiem robię dokładnie tak samo i najpierw kroję go w mniejszą kostkę. Gdy frytki będą gotowe wsypuję je do miski, solę i kładę na talerz na to sypię pieczarki, groszek, kukurydzę i ścieram na wierzch żółty ser. Wkładam na ok 1,5 minuty do mikrofalówki aby ser się rozpłynął. NA tak gotowe danie daję ketchup i/lub majonez i smacznego !!!


Podsumowanie:

Więc podsumowując drugie danie koszt całej  potrawy wynosi ok. 24 zł. Jedna porcja to koszt ok. 6 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz