4 czerwca 2015

Sznycelek


Obiadek

Składniki:

 - ziemniaczki
 - sałatka obiadowa 
 - sznycelki

Czasami nachodzi nas na takie właśnie bardzo proste jedzenie przy którym nie trzeba spędzać zbyt dużo czasu a bardzo nam smakuje. 

Zakupy: 

1kg mięsa mielonego - ja używam wieprzowego - koszt ok. 14 zł - z czego wychodzi mi ok. 20 szt sznycli. 2,5 kg ziemniaków koszt ok. 4,50 zł one są pakowane w siatkę właśnie po 2,5 kg. Sałatka opisana została w innym poście na blogu. 

Przygotowanie: 

Ziemniaki chyba wszyscy wiedzą jak gotować, ja gotuję ok. 30 min ale najlepiej sprawdzić sobie widelcem czy są już gotowe. Natomiast sznycelki robię tak, że mieszam mięso mielone mepieszam z jednym jajkiem, trzema łyżkami mąki, i dodaję przyprawy jakie tylko mam w domu do mięsa tak na oko, oczywiście również dodaję bułkę tartą do tego czasu aż mięso po próbie uformowania w kulki będzie gładko odchodziło od ręki. Do tego sól, pieprz i 4 ząbki czosnku, które przepuszczam przez wyciskacz do czosnku. tak wymieszany farsz formuje w ręce w kulki i troszkę potem rozgniatam
na płasko ponieważ my nie lubimy grubych sznycli. Smażę potem na niewielkiej ilości oleju na małym ogniu żeby nabrały ładnego koloru i usmażyły się w środku..
 
Podsumowanie:
Więc podsumowując drugie danie koszt jednej porcji z ziemniakami i sałatką wynosi 1,50 zł. Bierzcie pod uwagę, że ja całość dzielę na cztery osoby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz