14 lipca 2016

Ciasto jogurtowe z borówkami




Ponieważ w tym roku borówki amerykańskie nad wyraz obrodziły to szkoda mi było, żeby się zepsuły lub opadły postanowiłam znaleźć na necie jakiś przepis na ciasto z borówkami. Szperając znalazłam bloga " Smakołyki Bereniki" ( polecam wszystkim serdecznie). Tym bardziej mnie zainteresowało ponieważ ciasto jest bez tłuszczu i jest mega proste do zrobienia. Więc zapożyczyłam przepis i wypróbowałam. Efekt widać na zdjęciu. Składniki na małą keksówkę.


Zakupy:

- 2 jajka
- 150 g jogurtu greckiego
- 100 g cukru
- 225 g mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki cukru waniliowego
- 150 g borówek


Przygotowanie:

Jajka miksuję z cukrami. Dodaję jogurt i krótko miksuję. Przesiewam mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia do miski i miksuję. Borówki myje, osuszam i oprószam mąką. Keksówkę wykładam papierem do pieczenia i teraz układam 1/3 ciasta i 1/3 borówek i znowu 1-3 ciasta i 1/3 borówek teraz reszta ciasta i na wierzch borówki. Wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piekę 50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz