4 listopada 2015

Penne z łososiem



Penne ze szpinakiem i łososiem w sosie śmietanowym


 Składniki:

- opakowanie makaronu penne
- opakowanie mrożonego szpinaku
- kilka ząbków czosnku
- filet z łososia surowy
- masło
- śmietana
- sól, pieprz

Tą potrawę odkryłam w tym roku gdy zostałam zabrana na dzień kobiet na obiad. Po pierwszym kęsie po prostu się rozpłynęłam. Niebo w gębie, brak słów, żeby opisać ten smak. Postanowiłam więc powtórzyć to jak najszybciej w domu. Rewelacja to mało powiedziane. Przypomnę jednak, że jestem fanem włoskiej kuchni ponad wszystko ten kucharz tu w polsce jest po prostu boski tak dobrego włoskiego dania w polsce jeszcze nigdy i nigdzie nie jadłam.

Zakupy: 

opakowanie makaronu penne koszt ok. 2,50 zł, opakowanie mrożonego szpinaku koszt ok. 3 zł, łosoś za 250 gram koszt ok. 7 zł.

Przygotowanie: 

Szpinak daję na patelnię i na bardzo małym ogniu go podgrzewam aby się rozmroził dodaję troszkę oliwy z oliwek. Żeby szpinak dobrze smakował trzeba go dobrze doprawić czosnkiem i solą. Na drugiej patelni rozpuszczam masło i smażę na nim pokrojonego w kostki łososia ale delikatnie mieszając. Gdy łosoś nabierze koloru dolewam odrobinę wody aby go sparzyć i do niego również dodaję czosnku soli i pieprzu. Z łososiem trzeba jednak troszkę uważać gdyż jest on bardzo delikatny i jeśli go przegotujemy to poprosty nam się rozwali. W garnku gotuję makaron tak, żeby był al dente. Gdy szpinak już się rozmrozi i będzie doprawiony dodaję na patelnię 1- 2 łyżki śmietany. Mieszam wszystko razem i gotowe.



Podsumowanie:

Więc podsumowując drugie danie koszt całej  potrawy z przyprawami wynosi ok. 14 zł.

3 komentarze: